Daar is de lente

Afgelopen zomer had ik een bloemenveld in de tuin.

Een perk zonder duidelijke bestemming werd in het voorjaar ingezaaid met enkele zadenmengelingen. Het perk werd voor een jaartje een prachtig bloemenveld, goed voor bijen en vlinders.

De hele familie genoot van al dat plukgeluk. We maakten er al onze geliefde mensen blij mee.

Door de hitte verdwenen de bloemen al snel. Begin september was alles zo goed als dor en begon ik met het verzamelen van zaden. Ik koos de mooiste bloemsoorten er uit en liet hun zaden enkele weken drogen.

Na onze vakantie zocht ik een manier om ze te bewaren voor een volgend bloemenveld. Gepinspireerd probeerde ik het met koffiefilters en naaimachine. Dat was snel klaar. Deze week bleek gelukkig ook dat de zaden perfect bewaard zijn gebleven in mijn koffiefilters.

Dit jaar verandert het bloemenveld van plaats in mijn tuin. En het wordt niet meer zó wild. Slechts een selectie van de zaden van de bloemen van vorig jaar, gemengd met nieuwe bloemzaden. Ik kocht zaden van droogbloemen bij en zaaide die vorige week voor.

Wat is het fijn om dat ontkiemend groen al in huis te hebben. Ik voel de lente al komen.

Jeuken jullie groene vingers ook al?

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag
close-alt close collapse comment ellipsis expand gallery heart lock menu next pinned previous reply search share star